Eftermiddag förmiddag?

Alltså middag för mig de är kvällsmaten. Den man äter nån gång mellan 16 och 18 på vardagar och kanske ennu senare på helgen. :-)
Men vadå eftermiddag, vad är det? å vad är förmiddag.
Vi ses på förmiddagen brukar jag skriva och då menar jag före lunch. Lunch=Mat som äts någon gång mellan 11:30 och 13:30. Å eftermiddagen de är nånstans vi 14-16 för mig. :-D
Men egentligen om man lyssnar på orden så borde ju förmiddan vara nån gång före middan och eftermiddan vara efter middagen. Konstigt.
Hur ser du på fm och em?   Ungefär vilka tider är det för dig?

Men nu har jag varit hemma för många dagar när jag börjar fundera på sånt här dravel.  :-D 

Hade fint alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0